onsdag 16. desember 2009

Julen er her. Igjen.

Jeg vet det er lenge siden jeg har blogget, men nå skal jeg forsøke å oppdatere bloggen min litt oftere. Det har egentlig ikke skjedd så forferdelig mye i livet mitt siden sist. Jeg er fremdeles arbeidsledig. Dagene er ganske like, og jeg lever livet mitt på Twitter (hvertfall slik det føles). Nå er det snart jul, og jeg gleder meg mer til eksamen etter jul. Alt maset gjør meg sliten, og jeg er  lei av alt som heter nisser, engler, Jesusbarn før julen har begynt. Hva er vitsen med å feire jul og ønske seg gaver når man har hatt bursdag tre uker før julaften? Det er bare meningsløst. Like meningsløst som den hyperkommersielle høytiden som gjør at de som til vanlig føler seg utenfor eller ikke har de samme mulighetene som man forventes å ha; det gjelder særlig økonomisk, sosialt og psykisk. Ikke alle ser frem til julen. Det er ikke bare jeg som drømmer om å spole frem desember, slik at januar kan komme så fort som mulig. 

Ingen kommentarer: